неділю, 20 березня 2016 р.

5 клас
Урок-гра
Я люблю Інформатику
Тема: Підсумковий узагальню вальний урок з теми «Інформація та повідомлення. Інформаційні процеси».
Мета:
навчальна: перевірити рівень знань, умінь та навичок,  сформованих на попередніх уроках;
розвивальна: розвивати увагу, кмітливість, логічне мислення;
виховна: виховувати інформаційну культуру, комунікабельність, вміння працювати в команді та повагу до інформатики.
Тип уроку: нестандартний, урок-гра.
Обладнання: презентація, музичний супровід «Я люблю Україну», музична фізкультхвилинка, смайлики, картки з завданням, конверти з термінами, кросворд, металеві коробки, овочі, фрукти, пам’ятки, грамота.
Підготовка до уроку
На попередньому уроці учитель розбиває клас на дві команди і пропонує обрати командирів та назви команд.
Хід уроку
І. Організаційний етап.
Привітання
Всім добрий день вам, друзі, великі і малі –
І п’ятикласники і наші вчителі.
Ви гості в класі, а хазяйка тут одна.
Це Інформатика – наука молода.

Наука ця сучасна, цікава і чудова.
І нас веде до неї стежина загадкова.
Чекають нас змагання, покажуть наші учні:
Чого навчив учитель і наш новий підручник.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Учитель. На цьому уроці ми маємо можливість дізнатися нові, цікаві факти з інформатики та перевірити свої знання з теми «Інформація та повідомлення. Інформаційні процеси». Ми повторимо і осмислимо все, що вивчили на попередніх уроках та перевіримо, чи встигли наші п’ятикласники полюбити Інформатику.
Все, що навколо ми бачим та чуєм,
Ми все збираєм, аналізуєм.
Різні науки у школі вивчаєм.
І Інформатику теж полюбляєм.

Наш урок буде проходити у формі гри, де дві команди будуть доводити, хто більше полюбив Інформатику. За кожне, правильно виконане завдання команди отримуватимуть спеціальні фішки – смайлики. Переможцем стане та команда, яка назбирає найбільше смайликів.
(Додаток)
У нашій грі є свої закони. Це:
1.      Закон Поваги.
Поважай кожного у цьому класі.
2.      Закон Взаємодопомоги.
Знаєш сам – навчи того, хто не знає.
3.      Закон Порядку.
Дотримуйся правил поведінки в комп’ютерному класі.
(коротко повторюємо правила поведінки в комп’ютерному класі)
А зараз представимо наші команди. (команди представляють командирів та назви команд).

Команди, ви готові?
Бере початок гра.
Всі слухайте завдання.
Ні пуху, ні пера!
(Звучить мелодія «Я люблю Україну»).

ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Девізом нашого уроку будуть слова Натана Ротшільда: «Хто володіє інформацією, той володіє світом».
А як ви думаєте, що означають ці слова?
(Вислухати відповіді учнів).
Ми з вами живемо в інформаційному суспільстві. І інформація в сучасному світі має дуже важливе значення. Щоб стати освіченою і перспективною людиною, потрібно багато знати і вміти використовувати свої знання.

ІV. Основна частина.
Починаємо гру.
Раунд 1. Розминка.
(Команди відповідають на запитання по черзі)
1.      Чи знаєте ви, яку інформацію про погоду можна отримати від тварин?
1.      Ластівки низько літають – … (дощ обіцяють).
2.      Павук щосили плете павутину – … (на суху погоду).
3.      Птахи дружно вертаються з вирію – … (на тепло).
4.      Восени з’явився в саду заєць – … (буде зима сувора).
2.      А які повідомлення передають нам наші домашні улюбленці коли:
1.      Собака гарчить … (вона щось, або когось захищає).
2.      Кішка муркоче … (їй добре, вона задоволена).
3.      Собака крутить хвостиком … (він приязно до вас ставиться).
4.      Кішка вигинає спинку… (вона налякана і готова захищатись).
3.      Відгадайте загадки.
1.      Завжди у роті, а не проковтнеш. (Язик).
2.      Маленьке, кругленьке, а весь світ бачить. (Око).
3.      Хто все чує, а нічого не розкаже. (Вуха).
4.      Є завжди і у людини і у корабля. (Ніс).
4. Запитання
1.      Про що були наші загадки? (про органи чуття людини).
2.      А про який орган чуття ми не згадали? (шкіра).

Фізкультхвилинка
Ми всі працювали, за всім слідкували
І наші м’язи напружені стали.
Їм слід відпочити. Тож зробим зарядку.
Ставайте зручніше й усе по порядку.
(Музична фізкультхвилинка)

Раунд 2. Всезнайки.
Працюємо в команді.
Потрібно згадати та написати терміни з інформатики, які ми вивчали на попередніх уроках. Раунд триває 2 хвилини. Перемагає та команда, яка пригадає більше слів.

Раунд 3. Семафор.
(Додаток_1)
Від команд запрошується по одному учаснику. Учасники обирають конверти з термінами і за допомогою жестів показують їх значення. Команди розгадують.
Якщо команда не може розгадати термін свого учасника, його розгадує друга команда.

Раунд 4. Вгадайки.
Запрошується по одному учаснику з кожної команди.
1 команда. Учню пропонується три бляшанки, у які насипано пісок, монети та горох. Потрібно визначити, що в якій банці лежить. (Відкривати не можна).
2 команда. Учню зав’язуються очі й пропонується три шматочки овочів або фруктів, однакові за розміром і формою (наприклад, морква картопля та яблуко). Потрібно визначити будь-яким способом, які це овочі.
По завершенню раунду запитуємо:
1.      За допомогою яких органів чуття людина сприймає інформацію?
2.      Які органи чуття використали діти, щоб виконати завдання?

Раунд 5. Один за всіх.
(Додаток_2, Додаток_3)
Перед початком раунду нагадуємо правила роботи за комп’ютером.
Гравці першої команди виконують комп’ютерне тестування, а другої – працюють з картками. (Завдання виконується 3-5 хвилин). Далі команди міняються місцями. Смайлики отримують ті гравці, які правильно виконали всі завдання.

Вправи для очей.
Ми працювали, за всім слідкували
І наші очі втомлені стали.
Їм слід відпочити. Тож зробим зарядку,
Сідайте зручніше й усе по порядку.
Очі закрили. Ви бачите ніс?
Відкрили, закрили. Ще раз повторили.
Тепер подивіться то вправо, то вліво,
То вгору, то вниз. Ще раз повторімо
Дивіться, синіє там даль?
А гляньте на носі не всівся комар?
І знову очима поведіть вправо, вліво.
Усі відпочили? Берімось за діло.

Раунд 6. Завершальний.
(Додаток_4)
Розгадування кросворда Людина.
(На розгадування відводиться 3-5 хвилин. За кожне правильно розгадане слово команда отримує 1 смайлик).

V. Підсумки уроку.
Підходить до завершення урок.
У світ науки ми зробили крок.
Ми інформатику охоче будем вчити,
З комп’ютером й з програмами дружити.

Наше знайомство з наукою Інформатикою не закінчується. На наступних уроках ми продовжимо свою подорож по безкрайому океану комп’ютерних знань. І хто ще не полюбив цю науку,  обов’язкові її полюбить.
-          А зараз скажіть мені, будь ласка, чи сподобалась вам гра?
-          А що найбільше вам сподобалось?
-          Діти, а як ви думаєте, хто розумніший комп’ютер чи людина?
На згадку про наш урок я дарую вам усім пам’ятки.
(Додаток_5)
Ось і закінчилась наша гра.
Вибрать переможця нам пора.
Хто найбільше постарався?
Хто трудився, хто навчався?
Про яку команду всамкінець,
Всі ми скажем молодець!
Тож рахуємо швиденько
Смайлики свої гарненько.
(Команди рахують смайлики і визначається переможець)
Вітаємо команду переможця і нагороджуємо її грамотою від комп’ютера.
(Оцінюються робота учнів на уроці.)
V. Домашнє завдання.

Повторити: §1 - §4;

Немає коментарів:

Дописати коментар